Explicació de la deflació

Via: Euribor

Etiquetes: ,

2 comentaris to “Explicació de la deflació”

  1. Un e-mail que m’ha entrat:

    Es agosto, una pequeña ciudad de costa, en plena temporada; cae una lluvia torrencial hace varios días, la ciudad parece desierta.

    Todos tienen deudas y viven a base de créditos.

    Por fortuna, llega un ruso forrado y entra en un pequeño hotel con encanto. Pide una habitación.

    Pone un billete de 100€ en la mesa del recepcionista y se va a ver las habitaciones.

    El jefe del hotel agarra el billete y sale corriendo a pagar sus deudas con el carnicero.

    Este coge el billete y corre a pagar su deuda con el criador de cerdos.

    A su turno éste se da prisa a pagar lo que le debe al proveedor de pienso para animales.

    El del pienso coge el billete al vuelo y corre a liquidar su deuda con la prostituta a la que hace tiempo que no paga. En tiempos de crisis,
    hasta ella ofrece servicios a crédito.

    La prostituta coge el billete y sale para el pequeño hotel donde había traído a sus clientes las últimas veces y que todavía no había pagado.

    En este momento baja el ruso, que acaba de echar un vistazo a las habitaciones, dice que no le convence ninguna, coge el billete y se va de la ciudad.

    Nadie ha ganado un duro, pero ahora toda la ciudad vive sin deudas y mira el futuro con confianza!

  2. Interessant explicació del moviment del diner

    t’afegeixo una altra història.

    Imagina que els seus estalvis consisteixen en 50.000 euros en accions. En un moment donat, el preu de les seves accions es multiplica per 100, de manera que els seus estalvis passen a ser de cinc milions d’euros.
    Emocionat pel seu sobtat accés a la condició de nou ric, decideix fer una volta al món i gastar 50.000 euros que sol·licita a crèdit. Total, quina importància poden tenir 50.000 euros en un patrimoni superior als cinc milions?

    Això ho puc arreglar venent unes poques accions? Però ara imagineu que les seves accions tornen a caure al preu que les va comprar i tornen a valdre 50.000 euros.

    Què li ha passat? Doncs que s’ha arruïnat: uns guanys potencials en borsa li han animat a incórrer en despeses en les que mai no hauria incorregut en circumstàncies normals.
    Això diuen que es el que els hi va passar als bancs: encegats per uns beneficis ficticis que només procedien d’una laxitut creditícia que tenia que revertir, van ampliar el negoci i repartir dividends entre els seus accionistes. En lloc d’incrementar les seves provisions de manera massiva durant 2004, 2005 i 2006, es van dedicar a donar-se unes vacances al voltant del món. I ara, quan la situació es reverteix, s’adonen que estan trencats. (J.R.Rallo)

Deixa un comentari