Eines formatives de l’ICEX

L’Institut Espanyol de Comerç Exterior (ICEX) ofereix tres eines de formació en línia gratuïta per als usuaris registrats al portal, amb l’objectiu de facilitar i donar suport en la sortida a l’exterior de les empreses espanyoles:

  • Aula Virtual
  • Passaport a l’Exterior
  • Centre Virtual d’Experiències d’Internacionalització

L’Aula Virtual ofereix als usuaris l’accés des de la pantalla de l’ordinador o el dispositiu mòbil, a les ponències que, experts en comerç exterior, han impartit en les jornades i seminaris organitzades per l’Institut. L’Aula Virtual permet, d’una banda, accedir de forma simultània a la celebració de la jornada o seminari, amb la possibilitat d’enviar preguntes als conferenciants, i l’altra, la visita posterior on es disposa de material editat amb enllaços d’interès de l’ofert en l’activitat, i informació de contacte dels conferenciants.

Passaport a l’Exterior és una eina de gestió, formació i informació per a les empreses espanyoles que vulguin introduir-se o consolidar-se en els mercats internacionals. El seu objectiu és donar suport incrementant la competitivitat de les empreses espanyoles a l’exterior. S’ofereix material en línia i una eina de gestió interactiva per als processos d’internacionalització. Explica com s’han de dur aquests a terme; aporta coneixement al directiu en matèria internacional i ofereix actualització contínua i instruments de gestió web.

Aquesta eina planteja des de tres angles la sortida a l’exterior de les empreses:

  1. una visió estratègica per saber quin mercat abordar
  2. l’accés a aquest i el pla que s’ha de seguir, una visió operativa per trobar clients, adequar el producte al país on vol vendre i com s’ha de vendre la mercaderia
  3. una visió sobre els suports d’entitats i institucions que hi ha en aquest mercat i poden ajudar a l’empresa en el seu procés d’internacionalització.

El Centre Virtual de Casos d’Èxit és una plataforma desenvolupada per l’ICEX i l’Associació Espanyola d’Escoles de Negoci (AEEDE) que presenta les experiències d’èxit de les pimes en els mercats internacionals: analitza les seves estratègies i models de gestió, quin ha estat el seu punt de partida d’aquestes i una anàlisi profunda d’aquest procés. El Centre Virtual es planteja, a més, com un fòrum de debat perquè l’alumne plantegi els seus dubtes.

Via: Grup de linkedin

Etiquetes: , , ,

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: