Parts d’un pla de comercialització

Els aspectes que ha d’atendre com a empresari en el teu Pla de Comercialització son els següents:

1. Definició de l’empresa.

Amb això precises quin és el negoci de l’empresa, quins són els productes o serveis que ofereixes.

2. Quines són les necessitats o desitjos que satisfaran els productes de l’empresa.

Això et permet determinar el mercat potencial de la teva empresa. És a dir, tots els consumidors que podem demandar productes a la teva empresa com si fos l’única que els hi pogués proporcionar.

3. Quines són les empreses competidores.

Amb això saps quina és la superfície que és coberta por la teva competència. Per altra banda, et permet investigar les característiques dels productes de la competència. També et permet saber que en el cas d’inexistència dels productes de l’empresa els consumidores puguin recórrer a substituts.

4. Les característiques del producte que millor contribueixen a satisfer-la necessitat o desig del consumidor.

Aquestes característiques permeten comparar els productes de les empreses per saber si es pot millorar la qualitat del producte o si s’ha de reduir el preu de la mercaderia per ser competitiu.

5. Què és el que manté interessats als teus clientes.

És a dir, quines són les característiques del producte o de la venta que conviden el consumidor a tornar a adquirir el bé o servei en el mateix lloc.  Proximitat del local? Gentilesa del venedor? Compliment de garanties?  etc….

6. El preu del producte o servei com a factor de competitivitat d’aquest.

Això dependrà de si es tracta d’un producte o servei nou al mercat, pràcticament sense competència o d’un producte similar a altres que la competència ha desenvolupat.

7. Quines son les polítiques i programes de promoció del bé o servei.

Has de formar a la persona encarregada de la promoció, elaboració d’anuncis, rètols, propaganda i publicitat. Els mitjans que s’empraran, els costos que impliquen, etc.

8. Estimar els ingressos que es possible obtenir.

Es proposa com a meta incrementar les utilitats de l’empresa, això suposa una planificació adequada dels ingressos que s’esperen obtenir en un període determinat.

 

Via: Negocios y emprendimiento

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: